FAQ's

Wat zijn de
Frequently Asked Questions?

In ons aanbod Laplandreizen,Exploratiereizen of wandel- loopreizen kan het zijn dat iets niet duidelijk is. Hieronder al enkele veel gestelde vragen, heb je toch meer specifieke info nodig? stuur dan zeker je vraag onderaan de pagina.

Hoe schrijf ik mezelf in?

Wat moet ik voorzien?

Hieronder al enkele veel gestelde vragen zowel in verband met ons reisaanbod. Heb je toch meer specifieke info nodig? Stuur dan zeker je vraag door via het formulier onderaan de pagina.

Hoe reserveer ik?

Reserveren kan je online via de betaalpagina of door gewoon op de knop 'reserveer' te klikken.

Kan ik mijn reis annuleren?

Dat kan. Check in ieder geval je kredietkaart, want sommige kaarten bieden een gratis annulatieverzekering. Soms zit er ook een ongevallenverzekering bij. Hiervoor neem je best contact op met je bank. Verder raden we aan een verzekering te nemen; hier gelden onze annulatievoorwaarden (zie reisvoorwaarden).

Kan ik korting krijgen?

Als je 2 klanten aanbrengt, krijg je 5 % korting op je reis. Wij geven ook steeds 3% korting voor trouwe klanten!

Wat als ik op reis een ongeval krijg?

Is het ernstig, bel dan onmiddellijk 112! Bij een licht ongeval, bel je Trail Active en breng je zo snel mogelijk je verzekering op de hoogte. Vergeet ook niet om je volgende overnachtingsplaats te verwittigen, zodat er eventueel vervoer geregeld kan worden.

Wat als ik twijfel over mijn reiskeuze?

Bel ons gerust voor een korte babbel of stuur een mailtje (antwoord binnen de 24 uur). Zo kijken we samen welke reis best past bij jouw niveau en verwachtingen.

Kan ik een dag overslaan tijdens mijn reis?

Bij vermoeide benen of lichte kwetsuur kan je gerust een dagje overslaan. De mensen die de bagage vervoeren, zullen je graag meenemen tot je volgende overnachtingsplaats. Enkel bij een reis waarbij we autonoom zijn en dus geen vervoer van bagage voorzien wordt (bv. Massive des Écrins), zal je op eigen kracht de volgende bestemming moeten bereiken. Alle kosten zijn ook voor eigen rekening.

Hoe/wanneer krijg ik de garantie dat een reis zeker doorgaat?

Zodra de reis gegarandeerd is, krijg je van ons een seintje om je vlucht te boeken. We houden iedereen via sociale media op de hoogte. Mochten er te weinig inschrijvingen zijn, dan word je 3 weken op voorhand verwittigd en zal je geld teruggestort worden.

Zijn ook loopclubs of grote groepen welkom?

Ja natuurlijk! We werken samen een pakket op maat uit. Eventueel zorgen we ook voor extra begeleiding zodat iedereen zich optimaal kan uitleven.

Staan er in de toekomst nog andere Trail Active reizen gepland?

Naast de reizen die we nu aanbieden, zullen we stages organiseren in Herbeumont (ook in de winter). Verder ook: Eind 2019 wordt een exploratiereis gepland naar Nieuw-Zeeland. Blijf op de hoogte via sociale media of nieuwsbrief.

Wat als ik te laat kom op de plaats van afspraak?

Neem zo snel mogelijk contact op met Trail Active of je begeleider. Als de vertraging heel beperkt is, wachten we. Als je enkele uren te laat komt, dan sluit je je op eigen kosten bij de groep aan. Zie reisvoorwaarden.

Welke formaliteiten breng ik best in orde.

Kijk na als je wel goed verzekerd op reis vertrekt.(annulatie en bijstandsverzekering). Kijk ook na als je Europese ziekteverzekeringskaart nog geldig is!Simpel en snel een nieuwe aanvragen en zo voorkom je extra kosten ter plaatse mocht je de dokter moeten raadplegen.

Welke reisdocumenten heb ik nodig om een vlucht te kunnen nemen?

Neem in ieder geval je e-ticket mee met vluchtgegevens. Daarnaast ook een geldige identiteitskaart.Voor langere intercontinentale vluchten is een internationale reispas en eventueel zelfs een geldig visum nodig om het land binnen te komen.

Vragen?

Stel hier je vraag